Zäta

Om ni har läst min blogg tidigare så vet ni att jag har ridit en fjording vid namn Zäta. Zäta är ett tio årigt sto som jag red från sommaren 2010 till våren 2012. Jag saknar henne sjuukt mycket och vi har många fina minnen tillsammans.. I början när jag red Zäta så va hon busig och väldigt respektlös och hon ville inte lyssna på mig alls, men med tiden så blev allt bättre! Dock så fick hon en skada så hon vila från oktober 2010 till mars 2011. Efter skadan så blev Zäta och jag allt mer tajta och hon sluta vara busig och allt flöt på bra. Vi hoppade hinder och hopptränade lite smått och vi starta även en tävling i distans på 1 mil där vi blev godkända. Dock så sluta jag rida Zäta i våras.. Hon blev knasig och började busa igen och kasta av mig så efter det lita jag inte på henne mer.. Önskar att det fortfarande va Zäta och jag och jag hade planerat att tävla Zäta i somras men men.. Jag har inte sett Zäta på snart 9 månader men jag hoppas att jag kan hälsa på henne snart, finaste Zätan♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0